Zuckerberg chce, abyś dobrze spędzał czas na Facebooku

Już wkrótce Facebook powróci do tego, czym miał być przed licznymi aktualizacjami, które sprawiły, że nie wygląda jak platforma mediów społecznościowych. CEO Facebooka chce, aby użytkownicy korzystali z Facebooka w zupełnie nowy sposób, który nie polega na traceniu czasu na oglądanie filmów i czytanie artykułów, które nie są warte swojej chwili. Ponieważ Facebook stał się również platformą biznesową, CEO ma również plan, który zapewni platformie ruch dla biznesu i marketerów, ale nie tak jak dotychczas. Zuckerberg napisał na Facebooku, że "Zmieniam cel, który daję naszym zespołom produktowym z koncentrowania się na pomocy w znalezieniu odpowiednich treści, aby pomóc Ci mieć więcej znaczących interakcji społecznych." Wiceprezes Newsfeed stwierdził również, że "spodziewam się, że ilość dystrybucji dla wydawców spadnie, ponieważ wiele treści wydawców jest po prostu biernie konsumowanych i nie rozmawia się o nich. Ogólny czas spędzony na Facebooku zmniejszy się, ale uważamy, że jest to słuszne posunięcie."

Po wprowadzeniu nowego algorytmu, Twój newsfeed będzie zaludniony przez posty i komentarze znajomych kosztem serwisów informacyjnych, publicznych it i najbardziej irytującego czasu traconego na oglądanie reklam. Nowy algorytm faworyzuje prawie wszystkich z wyjątkiem kilku osób i firm, które używają nagranych wcześniej filmów, ponieważ oferują one pasywne doświadczenie

Według badań, izolowane przewijanie paszy jest szkodliwe dla zdrowia, ale czat z przyjaciółmi, i tam i z powrotem dyskusji o określonej treści dodać wartość. Na początku trzeciego kwartału zarobków, Zuckerberg był również powiedział, "Ochrona naszej społeczności jest ważniejsza niż maksymalizacja naszych zysków," i na Facebook post "Czujemy się odpowiedzialni za upewnienie się, że nasze usługi nie są po prostu zabawne w użyciu, ale również dobre dla dobrego samopoczucia ludzi." Dodał też, że "Teraz chcę być jasny: wprowadzając te zmiany, spodziewam się, że czas, jaki ludzie spędzają na Facebooku i niektóre miary zaangażowania pójdą w dół. Ale spodziewam się również, że czas, który spędzacie na Facebooku, będzie bardziej wartościowy."

Znajomi czy więcej treści newsowych?

Ta nowa zmiana mogła nie wziąć pod uwagę niektórych preferencji użytkowników. Użytkownicy są szalenie rozproszeni w tym, co lubią. Inni mogą chcieć mieć wielu przyjaciół, a inni mogą preferować czytanie wiadomości i oglądanie filmów. Ale CEO miał właściwą odpowiedź na ten dylemat. W jego kontrargument, Facebook miał łączyć się z ludźmi, a nie jakiś serwis informacyjny. "Wideo i inne treści publiczne eksplodowały na Facebooku w ciągu ostatnich kilku lat, odkąd jest więcej treści publicznych niż postów od znajomych i rodziny, równowaga tego, co jest w News Feed, przesunęła się z dala od najważniejszej rzeczy, jaką Facebook może zrobić - pomóc nam łączyć się ze sobą".

Tak czy inaczej, wielu z nas może się zgodzić, że wiadomości przynoszą spójność między ludźmi i być może, nowy algorytm może się zmienić i zacząć promować to połączenie ze sobą w ales i bardziej znaczący sposób. Jest to spowodowane tym, że proponowany algorytm będzie bolało więcej firm, które zostały niedawno zbudowane na Facebooku.

Autor